Громадське обговорення щодо перепрофілювання Таурівської гімназії Козлівської селищної ради та реорганізації Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради
Громадське обговорення щодо перепрофілювання Таурівської гімназії Козлівської селищної ради та реорганізації Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради
I. Найменування організатора громадського обговорення – Козлівська селищна рада.
ІІ. Документи, винесені на громадське обговорення:
Проєкт рішення Козлівської селищної ради про реорганізацію Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради шляхом приєднання до Таурівської початкової школи Козлівської селищної ради.
Нормативне забезпечення:
Частина перша ст. 143 Конституції України: «Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».
Пункт 1 частини першої ст. 103-2 Бюджетного кодексу України: «Освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї».
Абзац 2 пункту 30 частини 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»: «Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».
Абзац 1 частини 2 ст. 25 Закону України «Про освіту»: «Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа): приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом»
Абзац 2 частини 6 ст. 25 Закону України «Про освіту»: «Засновник закладу освіти зобов’язаний у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжувати навчання на відповідному рівні освіти».
Частина 1 ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»: «Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають районні, міські, сільські, селищні ради».
Частина 2 ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»: «У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника».
Частина 1 ст. 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту»: «Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти
Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:
початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Початкова школа функціонує як окрема юридична особа, або як структурний підрозділ гімназії. За рішенням засновника початкова школа, гімназія може включати дошкільний підрозділ, за умови його розміщення в окремій будівлі або відокремленому приміщенні з окремими входом/виходом і територією для вихованців дошкільного підрозділу.
Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи».
Абзац 1 частини 1 ст. 32 Закону України «Про дошкільну освіту»: «Рішення про утворення, реорганізацію, перепрофілювання (зміну типу організації освітньої діяльності), ліквідацію закладу дошкільної освіти приймає його засновник».
ІІІ. Соціальні групи населення, на які поширюватиметься дія документу –жителі Козлівської селищної територіальної громади (жителі с. Таурів зокрема).
ІV. Мета проведення громадського обговорення – врахування думки жителів с. Таурів щодо реорганізації закладу загальної середньої освіти.
Період реформ, розпочатий державою, та зміна схеми фінансування закладів освіти, що вступить у дію з 01.09.2025 року, гостро ставлять питання реорганізації та ліквідації окремих шкіл, де немає відповідного учнівського контингенту. Унаслідок демографічної кризи, яка особливо гостро відчутна у сільській місцевості та воєнних дій з кожним роком кількість учнів скорочується. Заклади освіти з низькою наповнюваністю класів є дуже затратними комунальними установами у перерахунку на одного учня. Тому перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу бюджетних коштів, альтернатива утримання такого закладу освіти (оплата за енергоносії, природний газ, водопостачання, інші послуги, заробітна плата технічному персоналу) чи переведення учнів до спроможних закладів освіти і забезпечення якісних умов навчання завдяки вивільненим коштам.
30.06.2025 року на засіданні сесії Козлівської селищної ради, незважаючи на застереження відділу освіти щодо можливості зміни схеми фінансування оплати праці педагогічних працівників, нестачі коштів освітньої субвенції, ризику зменшення кількості учнів на очній формі навчання, депутати не прийняли позитивного рішення щодо проєкту рішення сесії Козлівської селищної ради «Про реорганізацію Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради шляхом приєднання до Таурівської початкової школи Козлівської селищної ради». Результати поіменного голосування доступні за вказаним покликанням: https://kozlivska-gromada.gov.ua/docs/2051369/
Так, у Таурівській гімназії у 2024/2025 навчальному році навчалося 37 учнів (7 – на індивідуальній формі (сімейна та екстернат). Вартість утримання одного учня у цьому закладі у 2024/2025 навчальному році становила 83,7 тис. грн. (враховані кошти державного та місцевого бюджетів). У 2025/2026 навчальному році до 1 класу прогнозоване зарахування лише 2 учнів на індивідуальну (сімейну) форму навчання. Згідно із інформаційною довідкою щодо розрахунку обсягу освітньої субвенції на 2025 рік для Козлівської СТГ у 2025 році обсяг освітньої субвенції на одного учня – 31,7 тис. грн. Фактична наповнюваність класу у Таурівській гімназії – 4,6 учня; для порівняння у Козлівському ліцеї фактична наповнюваність становить 20,8 учнів. Водночас постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2024 року № 245 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 і від 27 грудня 2017 р. № 1088» чітко окреслено умови фінансування закладу освіту коштом освітньої субвенції: «За рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить: з 1 вересня 2016 р. – менше 25 осіб; з 1 вересня 2025 р. – менше 45 осіб; з 1 вересня 2026 р. – менше 60 осіб».
На сьогодні єдиним оптимальним вирішенням проблеми, що склалася, є оптимізація мережі закладів загальної середньої освіти громади. Додатковим фактором, що негативно впливає на неякісне функціонування закладу освіти є низька народжуваність та високий рівень еміграції жителів за кордон. Тому питання низької наповнюваності здобувачами освіти стосується і Таурівського ЗДО «Вишиванка» Козлівської селищної ради (у 2024/2025 навчальному році у списковому складі закладу освіти було лише 5 вихованців). Вбачається, що найкращим та найвигіднішим економічно для місцевого бюджету варіантом є приєднання закладу дошкільної освіти до гімназії із одночасним її перепрофілюванням у початкову школу. Це дозволить подолати проблему подвійної оплати за утримання комунальних приміщень, оплату праці окремим працівникам (кухар, оператори котельні тощо).
Окрім того, зекономлені кошти будуть спрямовані на оснащення навчальних кабінетів сучасним навчальним обладнанням та матеріалами, шкільними меблями, мультимедійним обладнанням, здійснення необхідних капітальних і поточних ремонтів, облаштування спортивних майданчиків, території закладів освіти, придбання необхідного обладнання для ведення відеоспостереження, систем протипожежної сигналізації та інших необхідних заходів задля забезпечення якісною освітою учнів та вихованців громади. А основне – якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навички, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Адже лише у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.
V. Формат проведення громадського обговорення. Публічне громадське обговорення передбачатиме проведення зборів із мешканцями с. Таурів, зустрічей із колективами Таурівської гімназії Козлівської селищної ради, Таурівського закладу дошкільної освіти Козлівської селищної ради. Пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: 47631, вул. Галицька, 15, селище Козлів, (відділ освіти Козлівської селищної ради, електронна адреса: kozliv_osvita@ukr.net).
До участі в обговоренні запрошуються мешканці Козлівської селищної територіальної громади у терміни з 02 липня 2025 року по 01 липня 2026 року.
VІ. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Гураль Ірина Степанівна, спеціаліст І категорії (юрист) Козлівської селищної ради. Контактна особа – Мовчко Людмила Іванівна , спеціаліст І категорії відділу освіти Козлівської селищної ради.
VІІ. Термін і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором. Після отримання висловлених пропозицій та проведення аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Козлівської селищної ради.
Перепрофілювати:
Таурівську гімназію Козлівської селищної ради в Таурівську початкову школу Козлівської селищної ради
Код ЄДРПОУ |
24626690 |
Повна назва |
Таурівська гімназія Козлівської селищної ради |
Скорочена назва |
Таурівська гімназія |
Форма власності |
комунальна |
Індекс |
47622 |
Адреса |
вул. Центральна, 14, с. Таурів, Тернопільський район, Тернопільська область |
|
schooltauriv@gmail.com |
Директор |
Осів Іван Олексійович |
Територія обслуговування |
село Таурів |
Спроможність закладу освіти (учнів) |
120 |
Кількість учнів |
37 (враховуючи 7 учнів, що перебувають за кордоном та навчаються індивідуально) |
Кількість класів |
4 |
Кількість персоналу |
19 (4 сезонні працівники) |
Кількість приміщень |
13 |
Реорганізувати:
Таурівський заклад дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради шляхом приєднання до Таурівської початкової школи Козлівської селищної ради
Код ЄДРПОУ |
37302351 |
Повна назва |
Таурівський заклад дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради |
Скорочена назва |
Таурівський ЗДО «Вишиванка» |
Форма власності |
комунальна |
Індекс |
47622 |
Адреса |
вул. Центральна, 3а, с. Таурів, Тернопільський район, Тернопільська область |
|
kavaanna92@gmail.com |
Директор |
Кава Ганна Ярославівна |
Територія обслуговування |
село Таурів |
Спроможність закладу освіти (вихованців) |
40 |
Кількість вихованців |
5 |
Кількість груп |
1 |
Кількість персоналу |
6 |
Кількість приміщень |
8 |
ПРОЄКТ
КОЗЛІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВОСЬОМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
від «___» _______ 202_ року № ____
Про реорганізацію Таурівського закладу
дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської
селищної ради шляхом приєднання до
Таурівської початкової школи Козлівської
селищної ради
Відповідно до п. 30 частини першої статті 26, статті 32, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 104, 105, 110-112 Цивільного Кодексу України, статей 25, 66 Закону України «Про освіту», статей 32, 35, 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», ст. 32 Закону України «Про дошкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 р. № 996 «Про забезпечення участі у громадськості у формуванні та реалізації державної політики», за результатами проведення публічних громадських обговорень, розглянувши подані відділом освіти Козлівської селищної ради дані, з метою створення необхідних умов для рівного доступу громадян до якісної освіти та економічної ефективності функціонування закладів освіти громади, приведення освітньої мережі у відповідність до вимог законодавства та освітніх потреб населення, враховуючи низьку наповнюваність класів учнями Таурівської гімназії Козлівської селищної ради та групи у Таурівському ЗДО «Вишиванка» Козлівської селищної ради, зважаючи на демографічну ситуацію,
К О З Л І В С Ь К А СЕ Л И Щ Н А Р А Д А
В И Р І Ш И Л А:
1. Перепрофілювати Таурівську гімназію Козлівської селищної ради (код ЄДРПОУ 24626690, місцезнаходження: 47622, вул. Центральна, 14, с. Таурів, Тернопільський район, Тернопільська область) в Таурівську початкову школу Козлівської селищної ради.
2. Реорганізувати Таурівський заклад дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради (код ЄДРПОУ 37302351, місцезнаходження: 47622, вул. Центральна, 3а, с. Таурів, Тернопільський район, Тернопільська область) шляхом приєднання до Таурівської початкової школи Козлівської селищної ради (код ЄДРПОУ 24626690, місцезнаходження: 47622, вул. Центральна, 14, с. Таурів, Тернопільський район, Тернопільська область).
3. Перейменувати Таурівську початкову школу Козлівської селищної ради в Таурівську початкову школу з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради.
4. Визначити Таурівську початкову школу з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради правонаступником всього майна, прав та обов’язків Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради.
5. Затвердити Статут Таурівської початкової школи з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради (додаток 1).
6. Рішення Козлівської селищної ради від 23 листопада 2021 року № 664 «Про перейменування Таурівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів та затвердження Статуту закладу освіти у новій редакції» визнати таким, що втратило чинність.
7. Створити комісію з реорганізації Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради згідно з додатком 2.
8. Комісії з реорганізації:
8.1. в установленому порядку повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про прийняття рішення щодо припинення діяльності юридичної особи шляхом реорганізації (приєднання) та подати необхідні документи для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідних записів;
8.2. повідомити в установленому чинним законодавством України порядку усіх працівників Таурівської гімназії Козлівської селищної ради і Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради про реорганізацію, попередити їх про майбутнє вивільнення із займаних посад, забезпечити дотримання соціально-правових гарантій працівників у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України, та надати підтвердження про повідомлення працівників до відділу освіти Козлівської селищної ради не пізніше, ніж за два дні після вручення працівникам таких повідомлень;
8.3. провести інвентаризацію майна Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради;
8.4. повідомити в установленому чинним законодавством України порядку про реорганізацію Об’єднану територіальну профспілкову організацію Козівщини профспілки працівників освіти;
8.5. забезпечити здійснення усіх організаційно-правових заходів, пов’язаних з припиненням діяльності юридичної особи шляхом реорганізації, відповідно до вимог законодавства;
8.6. після закінчення 2-х місячного строку для пред’явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог подати в установленому порядку на затвердження Козлівській селищній раді передавальний акт та акт прийому-передачі документів;
8.7. інформувати Козлівську селищну раду про виконання цього рішення до 01 січня 2027 року.
9. Встановити строк пред’явлення кредиторами своїх вимог до Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради протягом 2-х місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо реорганізації.
8. Відділу освіти Козлівської селищної ради в установленому чинним законодавством України порядку письмово повідомити директорів Таурівської гімназії Козлівської селищної ради Осіва Івана Олексійовича і Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради Каву Ганну Ярославівну – про майбутнє вивільнення із займаних посад.
9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на відділ освіти Козлівської селищної ради.
Козлівський селищний голова Володимир КОЛІСНИК
Додаток 1
до рішення сесії
Козлівської селищної ради № ___
від ____________202_ р.
Статут Таурівської початкової школи з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради
І. Загальні положення
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності Таурівської початкової школи з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради (далі – заклад освіти або заклад), який знаходиться у власності Козлівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області та є комунальним закладом цієї ради.
1.2. Тип закладу визначений Законом України «Про повну загальну середню освіту» відповідно до освітнього рівня, здобуття якого забезпечується закладом.
1.3. Відповідно до освітнього рівня початкова школа – заклад освіти, що забезпечує здобуття початкової середньої освіти (1-4 класи) – термін навчання чотири роки (ст. 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту»). У складі початкової школи функціонує дошкільний підрозділ.
1.4. Таурівська початкова школа з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради є правонаступником Таурівського закладу дошкільної освіти «Вишиванка» Козлівської селищної ради.
1.5. Повне найменування: Таурівська початкова школа з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради.
1.6. Скорочена назва: Таурівська початкова школа
1.7. Юридична адреса закладу: 47622, Тернопільська область, Тернопільський район, село Таурів , вулиця Центральна , будинок № 14.
1.8. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний код, бланки з офіційною назвою. Майно закладу, освітні фонди та інші матеріальні цінності перебувають на балансі відділу освіти Козлівської селищної ради, керівник закладу є матеріально відповідальною особою.
-
Засновником закладу освіти є Козлівська селищна рада. Уповноважений ним орган – відділ освіти Козлівської селищної ради.
1.10. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та початкової освіти.
1.11. Головними завданнями закладу освіти є:
-
забезпечення реалізації права громадян на дошкільну та початкову освіту;
-
виховання громадянина України;
-
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
-
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
-
виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
-
розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, гармонійного світогляду;
-
реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
-
виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців);
-
створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.12. Заклад у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, Законами України «Про освiту», «Про повну загальну середню освiту», «Про дошкільну освіту», iншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Міністерства освіти і науки України, iнших центральних органiв виконавчої влади, рiшеннями сесії Козлівської селищної ради, виконавчого комітету, розпорядчими документами відділу освіти Козлівської селищної ради, іншими нормативно-правовими актами та власним Статутом.
1.13. Заклад самостiйно приймає рiшення i здiйснює дiяльнiсть в межах своєї компетенцiї, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.14. Заклад несе вiдповiдальнiсть перед особою, суспiльством i державою за:
-
безпечнi умови освiтньої дiяльностi;
-
дотримання державних стандартiв освiти;
-
дотримання договiрних зобов’язань з іншими суб’єктами освiтньої, виробничої, наукової дiяльностi, у тому числі зобов’язань за мiжнародними угодами;
-
дотримання фінансової дисципліни.
1.15. У закладі освіти відповідно до Конституції України, Закону України «Про мову» визначена державна українська мова навчання.
1.16. Заклад освіти має право:
– проходити в установленому порядку інституційний аудит;
– отримувати ліцензію, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства на право надання освітніх послуг на певному рівні освіти відповідно до ліцензійних умов;
– визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із органом управління освітою;
– визначати варіативну частину робочого навчального плану;
– в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
– проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
– формувати штатний розпис;
– бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
– отримувати кошти та матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб з України та іноземних держав;
– залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
– надавати платні освітні послуги;
– також можуть бути визначені інші права, що не суперечать законодавству України.
1.17. Організація харчування учнів здійснюється відповідно до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305.
II. Структура закладу освіти
-
Структура закладу освіти включає в себе такі рівні:
-
початкову школу, що забезпечує здобуття початкової освіти;
-
дошкільний підрозділ, що забезпечує здобуття базової середньої освіти.
2.2 До першого класу початкової школи зараховуються діти, як правило, з шести років відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367. Порядок комплектування дошкільного підрозділу визначається Законом України «Про дошкільну освіту» та чинними підзаконними актами.
ІІІ. Організація освітнього процесу
-
Освітній процес спрямований на всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
-
вільне володіння державною мовою;
-
здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
-
математична компетентність;
-
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
-
інноваційність;
-
екологічна компетентність;
-
інформаційно-комунікаційна компетентність;
-
навчання впродовж життя;
-
громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
-
культурна компетентність;
-
підприємливість та фінансова грамотність;
-
інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
-
Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до стратегії розвитку закладу освіти та освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми, яка схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником. Річний план роботи, структура навчального року схвалюються педагогічною радою та затверджуються директором закладу освіти.
-
Педагогічні працівники закладу освіти можуть самостійно добирати програми, підручники, навчальні посібники, що не заборонені Міністерством освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів; поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд з традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.
-
У закладі освіти може проводитись підготовка учнів за індивідуальними навчальними планами, пошукова та навчально-дослідна робота.
-
Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання. Відповідно до заяв батьків або осіб, що їх замінюють, надається право і створюються умови для індивідуального навчання. Відповідно до заяв батьків або осіб, що їх замінюють, на основі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини у закладі освіти організовується інклюзивна форма навчання – в інклюзивному класі чи інклюзивній групі.
3.6. Зарахування, відрахування та переведення учнів до інших закладів освіти здійснюється відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367.
-
Зарахування дітей до дошкільного підрозділу здійснюється його керівником протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. Заява про зарахування подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини. Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу освіти.
-
Територію обслуговування закладу освіти визначає засновник – Козлівська селищна рада.
-
Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються щорічно в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Освітній процес у закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день. Навчальний рік у початковій школі поділяється на два семестри.
Тривалість роботи дошкільного підрозділу впродовж року, включно з тривалістю навчального року, робочого тижня і робочого дня затверджується за погодженням із засновником – Козлівською селищною радою.
-
З урахуванням місцевих умов, специфіки освітньої програми заклад освіти щорічно запроваджує для учнів початкової школи графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
-
Тривалість уроків у закладі освіти становить: у першому класі – 35 хвилин, у других-четвертих класах – 40 хвилин. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви після 2 та 3 уроку – 20 хвилин.
-
Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором закладу освіти.
-
Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять на інші види діяльності забороняються (крім випадків, передбачених законодавством України).
-
Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
-
У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання, ведеться тематичний облік знань.
У документі про освіту (свідоцтві досягнень, табелі успішності, свідоцтві про початкову освіту) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри та навчальний рік.
3.16. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.
3.17. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством.
3.18. Документи про освіту:
Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують свідоцтво про початкову освіту.Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством.
3.19. За успіхи у навчанні учні можуть нагороджуватися похвальними листами відповідно до Порядку відзначення, що встановлений Міністерством освіти і науки України.
ІV. Учасники освітнього процесу
4.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є: здобувачі освіти, керівник, педагогічні працівники, вихователь, інші спеціалісти закладу, батьки учнів і вихованців або особи, які їх заміняють.
4.2. Права і обов’язки учасників освітнього процесу визначаються чинним законодавством, Статутом закладу освіти та Правилами внутрішнього розпорядку.
4.3. Здобувач освіти (вихованець) – особа, яка навчається і виховується в закладі.
4.4. Здобувачі освіти (вихованці) закладу мають гарантоване державою право на:
– доступність і безоплатність освіти у цьому закладі;
– безпечні і нешкідливі умови навчання;
– користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу освіти;
– участь в різних видах навчальної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
– на доступ до інформації з усіх галузевих знань;
– отримання додаткових освітніх послуг;
– перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
– захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
4.5. Учні та вихованці закладу зобов’язані:
– оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом початкової освіти чи Базовим компонентом дошкільної освіти;
– підвищувати свій загальний культурний рівень;
– брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій освітньою програмою та навчальним планом закладу освіти, його Статутом;
– дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учасників освітнього процесу;
– виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту;
– бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
– дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку;
– дотримуватися правил особистої гігієни.
4.6. Учні та вихованці закладу освіти залучаються за їх згодою та згодою їх батьків, або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці, відповідно до Статуту з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
4.7. Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дають змогу виконувати професійні обов’язки.
4.8. До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
4.9. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини здійснює керівник закладу, керуючись законодавством України про працю, Законами України «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами.
4.10. Обсяг педагогічного навантаження вчителів та вихователя визначається відповідно до законодавства керівником закладу. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
4.11. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством України. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, освітньою програмою та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою. 4.12. У закладі освіти обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років, відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників.
4.13. Педагогічні працівники закладу мають право на:
– захист прав, професійної честі і людської гідності;
– самостійний вибір форм, методів, способів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів та вихованців;
– участь у роботі професійних спільнот педагогічних працівників, методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу освіти, в заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи;
– обрання форми та здійснення підвищення своєї кваліфікації, навчання у закладах вищої освіти і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
– проходження атестації для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації;
– проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
– виявлення педагогічної ініціативи, внесення керівнику закладу освіти пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
– матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
– об’єднання у професійні спілки та членство в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
4.14. Педагогічні працівники закладу зобов’язані:
– дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їх батькам;
– виконувати обов’язки, визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та їхніми посадовими обов’язками;
– постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
– виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
– сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
– дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
– дотримуватися педагогічної етики;
– поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
– формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
– виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
– формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
– захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
– додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
– володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
– вести відповідну документацію.
4.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством. 4.16. Права і обов’язки інших працівників закладу регулюються трудовим законодавством, Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
4.17. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
– захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
– звертатися до закладу освіти;
– обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
– брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
– завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
– брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
– отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
4.18. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми дошкільної, початкової освіти, їх виховання і зобов’язані:
– виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
– сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
– поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
– дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
– формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
– формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
– виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
– дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
V. Управління закладом освіти
5.1. Управління закладом освіти здійснює його засновник – Козлівська селищна рада та уповноважений ним орган управління – відділ освіти Козлівської селищної ради, керівництво – директор початкової школи.
Засновник закладу освіти – Козлівська селищна рада:
-
відповідає за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти;
-
приймає рішення про реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут та стратегію розвитку закладу освіти (за поданням закладу освіти);
-
приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора закладу освіти;
-
забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
-
фінансує виконання стратегії розвитку закладу освіти, у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;
-
утворює та ліквідує структурні підрозділи закладу освіти;
-
затверджує кошторис закладу освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
-
здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
-
реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Уповноважений орган управління – відділ освіти Козлівської селищної ради:
-
укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;
-
розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
-
здійснює контроль за використанням закладом освіти публічних коштів;
-
погоджує штатний розпис закладу освіти;
-
здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
-
здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
-
реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
-
Засновник або уповноважений ним орган не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
-
Засновник закладу освіти – Козлівська селищна рада – зобов’язаний:
-
забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
-
у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
-
забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
5.4. Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його керівник (директор). Директором закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра(спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».
5.5. Повноваження та відповідальність директора закладу освіти визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», цим Статутом та трудовим договором.
Керівник закладу освіти обирається на посаду за результатами конкурсу згідно з Положенням про конкурс, затвердженим засновником – Козлівською селищною радою.
-
Директор є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
5.7. Директор закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
-
організовує діяльність закладу освіти, визначає його режим роботи;
-
призначає на посаду, переводить на іншу посаду та звільняє з посади працівників закладу освіти, визначає їхні посадові обов’язки, заохочує та притягає до дисциплінарної відповідальності, а також вирішує інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
-
забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
-
організовує видачу документів про початкову освіту;
-
затверджує положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти та забезпечує її створення і функціонування;
-
затверджує освітню програму закладу освіти;
-
забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
-
сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
-
створює у закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
-
забезпечує дотримання правил і норм охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки;
-
забезпечує права учнів та вихованців на їх захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
-
контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів та вихованців;
-
контролює проходження працівниками в установлені терміни обов’язкових профілактичних медичних оглядів і несе за це відповідальність;
-
видає у межах своєї компетенції накази й контролює їх виконання;
-
затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників закладу освіти;
-
забезпечує розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
-
створює умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
-
забезпечує розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
-
контролює виконання педагогічними працівниками та учнями/вихованцями освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
-
створює необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
-
сприяє проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
-
забезпечує відкритість і прозорість діяльності закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
-
здійснює зарахування, переведення, відрахування учнів та вихованців відповідно до вимог законодавства;
-
організовує документообіг та звітність відповідно до законодавства;
-
звітує щороку на загальних зборах (конференції) колективу перед учнями, батьками, педагогічними працівниками, засновником про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
-
ініціює перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів закладу освіти;
-
розробляє проект кошторису та подає його засновнику на затвердження;
-
надає щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-
організовує фінансово-господарську діяльність закладу освіти в межах затвердженого кошторису;
-
має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», виконує інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, Статутом закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
-
Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради.
-
Педагогічна рада закладу освіти:
-
схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
-
схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
-
схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
-
приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
-
приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
-
розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-
приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
-
приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
-
може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу освіти;
-
розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.
5.10. Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів (конференцій) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
-
працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;
-
учнів – класними зборами;
-
батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини обраних делегатів. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх. Право скликати збори мають: голова батьківського комітету закладу освіти, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу освіти, засновник.
Загальні збори:
-
заслуховують звіт директора закладу освіти;
-
розглядають питання освітньої та методичної діяльності закладу освіти;
-
затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
5.11. При освітньому закладі за рішенням загальних зборів (конференцій) може створюватися і діяти піклувальна рада та орган громадського самоврядування.
5.12. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та педагогічні громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
VІ. Матеріально-технічна база
6.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання та інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі відділу освіти Козлівської селищної ради.
6.2. Заклад освіти має земельну ділянку, де розміщуються спортивний майданчик, зона відпочинку, господарські будівлі, квітник, волейбольне поле.
6.3. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.
6.4. З метою створення умов для здійснення освітнього процесу база закладу складається із класних кімнат, спортивної кімнати, бібліотеки, їдальні, санітарного вузла, спальні та ігрової кімнати для вихованців дошкільного підрозділу.
VІІ. Фінансово-господарська діяльність
7.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі кошторису, що затверджується Козлівською селищною радою.
7.2. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та інших нормативно-правових актів, на основі його кошторису.
7.3. Джерелами фінансування закладу кошти державного (освітня субвенція), місцевого бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
7.4. Штатний розпис закладу освіти розробляється на основі Типових штатних нормативів закладів освіти, затверджених Центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджується керівником закладу освіти за погодженням із відділом освіти Козлівської селищної ради.
7.5. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти Козлівської селищної ради.
VІІІ. Міжнародне співробітництво
8.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, науковими установами, підприємствами, громадянами інших країн, міжнародними організаціями та фондами у встановленому законом порядку та за згодою засновника.
8.2. За наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної баз, заклад освіти здійснює міжнародний учнівський та педагогічний обмін у межах освітніх програм та проєктів.
8.3. Заклад освіти, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.
ІХ. Контроль за діяльністю закладу освіти
9.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснює центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи.
9.2. Плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит. Його проводять один раз на 10 років.
Позаплановий інституційний аудит проводять за ініціативою засновника, директора закладу освіти, педагогічної ради, загальних зборів у випадках передбачених законом.
9.3. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.
9.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюють суб’єкти громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
X. Реорганізація або ліквідація закладу освіти
10.1. Реорганізація або ліквідація закладу освіти проводяться у порядку, встановленому чинним законодавством України.
10.2. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти з дотриманням вимог чинного законодавства приймає засновник – Козлівська селищна рада.
10.3. Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
10.4. Ліквідація поводиться ліквідаційною комісією, яка призначається засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
10.5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів, кредиторів, і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
10.6. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.
10.7. При реорганізації чи ліквідації закладу освіти його працівникам і особам, які навчаються в ньому, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.
XІ. Прикінцеві положення
-
Таурівська початкова школа з дошкільним підрозділом Козлівської селищної ради є неприбутковою установою.
-
Заклад освіти утворений та зареєстрований в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової установи, організації.
11.3. Зміни та доповнення до Статуту вносяться рішенням засновника – Козлівської селищної ради.
11.4. Положення, які не знайшли свого відображення в даному Статуті, регулюються чинним законодавством України.
Секретар ради Надія ЖУРАВЕЛЬ
Додаток 2
до рішення сесії
Козлівської селищної ради № ___
від ____________202_ р.
Склад
комісії з реорганізації
-
Кава Ганна Ярославівна – директор Таурівського ЗДО «Вишиванка» Козлівської селищної ради – голова комісії з реорганізації – 2539816705,
-
Осів Іван Олексійович – директор Таурівської гімназії Козлівської селищної ради – заступник голови комісії – 2310309931,
-
Гбур Галина Богданівна – бухгалтер відділу освіти Козлівської селищної ради – член комісії – 3074125765,
-
Дзюба Марія Степанівна – головний бухгалтер Козлівської селищної ради – член комісії – 2661309602 (погоджено).
-
Гураль Ірина Степанівна – спеціаліст І категорії Козлівської селищної ради (юрист) – член комісії – 3188712967 (погоджено).