До Дня працівника соціальної сфери
До Дня працівника соціальної сфери
Федір Бортняк: «Дякую за перспективу Фонду, яку ви несете на своїх плечах, утверджуючи уважне ставлення до кожної людини та її потреб».
Весь розвиток людства – результат зустрічей. Колективних та особистих, дружніх і ділових. Вони формують подальші кроки нашого життя. Адже тільки спільними зусиллями можна збудувати щось надійне.
Та вже другий рік професійне свято - День працівника соціальної сфери - будемо відзначати, не збираючись усі разом, адже ковід ще досі диктує свої правила. Пригадуєте, шановні колеги, як раніше на урочистостях з нагоди свята ми зустрічалися колективами, відзначали кращих, спілкувалися, дякували ветеранам за той шлях, який ми продовжували, опираючись на їх досвід та глибоке знання справи? Теплі слова, квіти, усмішки, грамоти, шана – усе це, безумовно, потрібно для поцінування професіоналізму людей, які зайняті в цій непростій сфері. Та маємо берегти від загрози інфікування кожного працівника та усіх, хто відвідує структури виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області. Маємо самі бути прикладом того, як необхідно дотримуватись карантинних норм і правил, запобігаючи небезпечним факторам.
Тому в переддень Дня працівника соціальної сфери, хочу висловити усім працівникам колективів управління, районних і Тернопільського міського відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області та усім, хто причетний до цього свята, особливу вдячність за самовіддану працю, за знання, досвід, вміння, за компетентність у вирішенні сотні справ. За ту гармонію спільної праці, яка допомагає тисячам людей з особливими потребами, тим, хто потребує державної підтримки не залишатися осторонь життя.
Досі усі виклики, які постали перед соціальною сферою, і, зрозуміло, перед нашим Фондом, завдяки зусиллям та професійності колективів, вдається долати, надалі залишаючись провідником інтересів громадян. Існує припущення, що зрозуміти проблеми інших людей завжди простіше, ніж власні. Можливо, так воно і є. Зрозуміти проблеми інших можливо, але часто допомогти вирішити їх – не так просто. Особливо, коли це стосується вразливих верств населення в такий екстремальний час пандемії.
Хоч, правду кажучи, не все залежить від наполегливої роботи та бажання окремого працівника чи навіть структури. Вже 214,5 мільйона гривень за 9 місяців 2021 року виплатили за лікарняними листками відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області. Якщо ж порівнювати з 2019 роком, коли коронавірусна інфекція ще не розповсюдилася в Україні, то за цей період видатки на фінансування тимчасової непрацездатності збільшились більш, ніж удвічі. Найвагомішою причиною зростання потреби у коштах є пандемія COVID-19, а збільшення сум допомог за лікарняними листками, які передають до Фонду на оплату, збігаються із періодами піків захворюваності. Через це й відбулося збільшення стандартних строків фінансування матеріального забезпечення всіх видів допомог, що надаються Фондом. Звісно, люди звертаються до відділень Фонду, бо вважають, що їх не повинні хвилювати ці нюанси, оскільки держава зобов’язана забезпечити виплати.
І працівники Фонду роблять усе від них залежне, аби вчасно профінансувати лікарняні, налагодити зворотний зв'язок із страхувальниками та застрахованими особами - необхідну складову ефективного спілкування. Чи це відбувається обмін інформацією з колегами, чи між організацією та громадянами, тими, хто користується її послугами. Вже із жовтня повністю перейшли на електронний лікарняний, відпрацьовуючи неточності перехідного періоду. На сьогодні заклади охорони здоров'я України сформували вже понад 1,7 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Коли такий обмін включає наше ставлення до важливого питання, коли люди отримують належні відповіді на те, що їх турбує – зворотній зв’язок підсилюється і з’являться довіра. А довіра людей – це пріоритет у роботі Фонду.
За 9 місяців до відділень та управління ВД ФССУ в Тернопільській області з різних питань звернулося 1652 громадян. Думка тих, хто звертається в структури Фонду з різними питаннями - особливо важлива, бо дає можливість зрозуміти потреби потенційних споживачів послуг. А їх найчастіше турбують вчасні страхові виплати – як по тимчасовій непрацездатності, вагітності і пологах, так і потерпілим на виробництві, а також реабілітація, оздоровлення після важкої недуги, інші медичні та соціальні послуги, безпека праці, тощо. Тобто, у Фонді постійно зорієнтовані у своїй діяльності на потреби та очікування громадян.
Без зайвої патетики хочу ще і ще раз подякувати кожному працівнику і ветерану соціальної сфери за професійний підхід до кожного рішення, небайдужість, розуміння та витримку. Просто та щиро усіх вас привітати з професійним святом. Бо в нашій організації, без перебільшення, працюють ті спеціалісти своєї справи, які роками трудились не лише згідно посадових інструкцій - просто на совість.
Уклінно дякую за перспективу Фонду, яку ви несете на своїх зміцнілих плечах, утверджуючи уважне ставлення до кожної людини та її потреб. Зичу заслуженої шани та вдячності людей, міцного здоров’я, сімейного затишку і достатку. Хай віра, добробут, творче натхнення та стабільність в житті помножить сили, дарує серцю велику втіху, а душі – гармонію та спокій. Мирного неба та довголіття і бережіть себе!
Федір Бортняк, начальник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області
Роботодавці подали на оплату е-лікарняні на суму 641 млн гривень
З початку впровадження е-лікарняних було створено вже майже 3 мільйони медичних висновків. Лише за жовтень роботодавці передали до Фонду соціального страхування України на оплату 253 тисячі електронних лікарняних, а починаючи з червня, Фонд прийняв на фінансування вже 360 тисяч електронних листків непрацездатності на суму 641,4 мільйона гривень.
Відповідаємо на поширені запитання щодо е-лікарняних:
Якщо не прийшло SMS про створення е-лікарняного
Створення е-лікарняних відбувається автоматично для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Зазвичай про це надходить повідомлення на вказаний контактний номер телефону, однак SMS може не прийти – це ще не свідчить про те, що лікарняний не створено, тож хвилюватись не потрібно. Наприклад, в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду може бути не вказано номер телефону. Авторизуйтесь на сайті portal.pfu.gov.ua за допомогою ЕЦП або BankId і перевірте, чи створено е-лікарняний. Там же ви зможете оновити контакти і надати дозвіл надсилати вам повідомлення.
Якщо е-лікарняний не створено
Найчастіше помилки при створенні е-лікарняних пов’язані з ідентифікаційними даними. Інформація щодо пацієнта завантажується з реєстру пацієнтів у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо ідентифікаційні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадають із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не буде створено. Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена. Тож прискіпливо перевірте всі дані та внесіть корективи – е-лікарняний буде створено після усунення неточностей. Найкраще завчасно перевіряти правильність внесення інформації і оперативно повідомляти лікаря і роботодавця про всі зміни. Також е-лікарняний може не бути сформовано через відсутність інформації про трудові відносини або її недостовірність – у такому випадку роботодавець має подати відповідний податковий звіт, його уточнення або повідомлення про прийняття працівника на роботу.
Як з’ясувати, коли оплатять е-лікарняний
Це можна зробити онлайн – інформація про стан фінансування лікарняних і декретних допомог щоденно оновлюється у телеграм-каналі https://t.me/socialfund. Перші п’ять днів страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд соціального страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і по догляду за хворими дітьми – вони оплачуються за кошти ФССУ з першого дня). Щоб дізнатись дату фінансування, потрібно знати точну дату подання роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте зв’язок і цікавтесь станом оформлення заяви. Уточнити дату можна також у відділенні Фонду, для цього у кожному обласному управлінні створено окремі гарячі лінії: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493.
Коли е-лікарняний стане готовим до оплати
Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття. Однак е-лікарняні можуть ставати «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно орієнтуватись на дати. Ці технічні неточності поступово врегулюють.
Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають при роботі з е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін., зокрема:
? Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4227927584002422
? Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4283713588423821
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України