Як отримати допомогу за електронним лікарняним

Дата: 30.11.2022 16:09
Кількість переглядів: 166

Як отримати допомогу за електронним лікарняним

У цьому році українці вже отримали понад 13 мільярдів гривень лікарняних і декретних допомог від Фонду соціального страхування України. Виплати отримали більше 2 мільйонів працівників.

Як отримати допомогу від Фонду за електронним лікарняним?

● Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду за відповідним електронним лікарняним. Це пов’язано з тим, що е-лікарняний містить лише інформацію про непрацездатність, однак у ньому відсутні фінансові дані – зокрема, сума допомоги. Тому він потребує опрацювання бухгалтером.

● Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього особисто або через законного представника зверніться у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації – наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.

●  Актуальні адреси та контакти усіх відділень Фонду завжди можна знайти за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

● Тож, дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги. Тому саме на дату прийняття заяви потрібно орієнтуватись у всіх звітностях ФССУ про стан фінансування.

● Після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.

● Також отримати допомогу від ФССУ в разі хвороби або вагітності можна, навіть якщо ви евакуювались за кордон. Детальніше: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981881

● Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.

● Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).

● Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).

● Пам’ятайте, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.

● Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

● Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4 (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).

● Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – наші управління надсилають відповідні платіжні доручення на списання коштів з рахунку Фонду і перерахування їх на рахунки роботодавців у найкоротші терміни, однак безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом і у період війни може тривати довше, ніж зазвичай.

● Після направлення Фондом платіжних доручень, безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом, тож ми не можемо впливати на його строки, однак постійно слідкуємо за його станом – щойно кошти надходять на рахунки роботодавців, ми оновлюємо цю інформацію в наступних видах звітності за тегами #фінансування_страхувальників, #фінансування_лікарняні і #фінансування_декретні.

● Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.

 

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь